Czy każdy może odnieść sukces?

Do niedawna myślałem, że każdy może odnieść sukces, że sukces jest przede wszystkim efektem ciężkiej pracy, ale niektóre fakty powodują, że zdanie jestem skłonny zmienić. Z przyczyn oczywistych skupiam się na sukcesie zawodowym, bo jest to rzecz, którą w jakiś sposób można zmierzyć. Sukces zawodowy powinien mieć odzwierciedlenie w zarobkach, w pieniądzu.

Wydawało mi się, że jeżeli dana osoba będzie codziennie rano wstawać, wypełniać swoje obowiązki sumiennie, to sukces jest w zasięgu ręki, jest kwestią czasu. Gdy patrzę na niektóre osoby to zmuszony jestem poddać to w wątpliwość. Oczywiście, każdy ten sukces będzie mógł rozumieć inaczej. Dla jednego sukcesem będzie zarabianie miesięcznie 3000 zł, dla innych sukcesem będzie zarabianie 6000 zł, a jeszcze ktoś inny będzie wymagał zarobków na poziomie 20 000 zł. Nie da się w prosty sposób tego ustalić. Musimy jednak stosować proste porównania, bazując na zarobkach innych osób, pracujących w identycznej branży. Inaczej ten sukces będzie postrzegał właściciel firmy piorącej dywany, a inaczej specjalista zajmujący się bramami segmentowymi, chociaż każda z tych czynności wymaga wiedzy i doświadczenia. Z pewnością również inaczej sukces będzie rozumiał lekarz chirurg, a inaczej właściciel kiosku.

Przy tej okazji warto również zadać sobie pytanie: dlaczego jedni zakładają firmy i działają na rynku dziesiątki lat, przekazując je następcom, a inny prowadzą działalność przez 1 czy 2 lata i kończą z długami. Każda sprawa wymaga odrębnej analizy, ale oprócz pracowitości jest coś o wiele ważniejszego. Mówię tu o predyspozycjach, inteligencji itd. To co dla jednego jest trudne, dla innych jest proste i oczywiste. Dzisiejszy świat wymaga obserwacji i wyciągania logicznych wniosków. Weźmy dla przykładu usługę związaną z ociepleniem poddasza – ktoś, kto obserwuje świat i potrafi wyciągać wnioski już teraz zainwestuje w ocieplenie pianką poliuretanową, pozostawiając ocieplenie wełną mineralną. Ta zmiana jest nieunikniona, już niebawem, większość domów będzie miało skuteczną i tańszą izolacje z pianki.

Dziś przeglądając ogłoszenia firm w branży budowlanej zauważyłem coś takiego: Ogłoszenie miało tytuł, miało treść, miało zaproszenie do kontaktu, ale …. nie było kontaktu, nie było w ogłoszeniu ani adresu mailowego, ani adresu strony internetowej, ani też telefonu kontaktowego. W ten oto sposób nowa firma reklamuje swoje usługi. Czy właściciel tej nowej firmy nie będzie przypadkiem zdziwiony, że telefon milczy? A telefon milczy :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>